SeoTrefa WebPrezent
22 Duben 2013 Napsal  Petr Jiránek Přečteno 27598 x Kategorie Školení od profesionálů

SEO školení - Marek Prokop

Nejprve malé přiznání:
Na školení jsem jel s tím, že se nic nového nedovím. Říkal jsem si, jsou to jenom základy. Pro mne by měl být cílem spíše workshop či přímá konzultace nad projektem klienta, nikoli obecné znalosti.

Popostrčil mne sám Marek, první strkanec v podobě velmi chytře formulované odpovědi v emailu, zda pro mne má školení smysl, druhý dloubanec v podobě slevy, kterou jsem odchytil na Facebooku.

Co myslíte, vyplatilo se dvoudenní školenípod Nuselským mostem od jedničky v oboruza téměř 8 000,- bez daně?

Nemá smysl přesně vypisovat, co se na školení probíralo, k tomu je určena stránka o školení - Školení optimalizace pro vyhledávače (SEO) (doporučuji přečíst, dostanete vše co je tam uvedeno a nášup k tomu). Sice písnu několik myšlenek, co se mi skutečně líbilo, ale hlavně zkusím popsat skutečně svůj dojem ze setkání s ostatními lidmi z oboru.

Den první aneb základy

Po vzájemném představení účastníku a lehké (ne)definici toho co to vlastně SEO je a není, příšla "srovnávací" část vědomostí účastníků o jednotlivých pojmech. V SEO se již chvíli pohybuji, takže jsem pojmy znal, dával jsem však pozor a odchytával spíše myšlenky, než přesné definice něčeho co se dá nastudovat.

Šlo se na oběd.

Odpolední část již byla podstatně zajímavější. Několik myšlenek jsem psal přímo na profil FaceBooku, nejzajímavější vybírám:

  • SEO je hra s pravděpodobností - klíčem k úspěchu je DIVERSIFIKACE (stránek, dotazů, míst kde lidé hledají, metod, zdrojů zpětných odkazů).
  • Chcete mít dobré SEO? Snažte se ovlivnit lidi, nikoli vyhledávače.
  • Klíčový algoritmus pro vyhledávač? Spokojený uživatel.
  • Nestřílejte v SEO příliš vysoko. Přestřelíte (viz. příklad - 5 pokojový penzion o kapacitě 15 lidí na Šumavě, nemá cílit na "ubytování Šumava").
  • Pokud naplno nevyužíváte příležitosti SEO (ale i jiné), uvědomte si, že nejenže přicházíte o možné návštěvy, ale "pouštíte" tyto příležitosti konkurenci. Opravdu to tak chcete?
  • Spojte v titulku klíčová slova a "vyprávění" příběhu, zvýšíte CTR (míra prokliku).

Posezení aneb SEO poškole

Nebudeme si nic nalhávat, na "SEO po škole" jsem se těšil nejvíc :).

Marek Prokop - SEO po škole

Účastníci posezení

U stolu proti seděl Marek Prokop, vedle mne seděl Lukáš Pítra (www.lukaspitra.cz), který sice přímo na Markově školení nebyl, ale na Poškolu dorazil. Lukáše jsem již trošku znal ze školení Honzy Tichého o Google Analytics. Výborný to společník, až ho někde uvidíte, určitě přisedněte, věřte, že řeč váznout nebude.
O chvilku později dorazila Petra Větrovská (www.vetrovka.cz), seděla proti mě, takže jsem využil příležitosti a v nestřežený okamžik se k ní objednal na PPC školení.

Marně jsme se snažili vydolovat z Jardy Hlavinky tajné algoritmu Seznamu. Neprozradil nic.

Lukáš Vik (www.lukasvik.cz) mi trošku přiblížil problematiku ebooks. Pokud snad potřebujete vysázet ebook, poradit při distribuci tohoto média, neváhejte a zkontaktujte ho.

Škoda, že jsem neměl možnost prohodit pár slov s Radimem Hasalíkem (www.parminut.cz).

Celkově vládla volná zábava, diskuse o čemkoliv. Chcete se Marka zeptat, jak si vybírá své klienty? Prosím, máte ideální příležitost.

Oživení v podobě projektu Delicade.com

Další oživení při posezení přišlo v podobě příjemné partičky lidí se svým startupem - delicade.com - takový kuchařský pinterest. Osobně se mi tento projekt moc líbí. Posoudit můžete sami, stačí se registrovat (resp. přihlásit přes Facebook).

Den druhý aneb linkbuilding

Hodinku jsme věnovali tomu co se nestihlo z předchozího dne. Pak následovalo spousta ukázek přímo z praxe. Na tomto místě chci poděkovat nejen Markovi, že nás nechal nahlédnout pod svou pokličku, jak vytváří Analýzu klíčových slov nebo určuje hodnotu zpětného odkazu, ale také Radimovi (www.parminut.cz) a Vláďovi (www.besteto.cz, www.mergado.cz) za velmi časté kvalitní dotazy, které dále rozvíjely problematiku.

Opoledne jsem moc oceňoval pětiminutové přestávky, téměř každou hodinu. Kdy se dalo občas něco prohodit jak s Radimem a Vladimírem, tak i vedle sedícím Lukášem.

Můj závěr, můj pohled na věc

Pro mne to nebylo školení, bylo to setkání. Slovo škola, školit, školení mám spojené s biflováním, memorováním, "nepřemýšlením". Obrovskou výhodou je, že akce trvá dva dny. Hospůdka prolomila ledy, druhý den byl mnohem uvolněnější.

Marek neodpovídá jednoznačně, což beru jako největší výhodu.
Neřekne: "Nebe je modré".
Řekne: "Nebe může být modré, ale může být i růžové, pokud se na něj budete koukat přes růžové brýle".
A to je ohromně fajn. Nutí to přemýšlet, hodně přemýšlet.

Mohlo by se zdát, že se vyhýbal odpovědím na přímé otázky ke konkrétním projektům, Nemyslím si. Pouze nevěděl, přes "jaké brýle se tázající právě ptá". Vždy se snažil odpovědět ku spokojenosti, ač mi přišlo, že jeho odpověd vyvolala ještě více otázek. Opět velmi dobře.

Marek se Vám bude věnovat, dokud o to budete stát. Je to maraton. Bez nadsázky. Prvý den se skutečně končilo v 19.15, s tím, že rezervace v hospůdce byla od 19.30. Druhý den se končilo, ani nevím kdy, protože jsem odjížděl kolem 19.00 a ještě se diskutovalo.

Potvrdil jsem si, že SEO se nedá nabiflovat, není to zas až tak technická disciplína (částečně samozřejmě ano, ale to se má řešit na úrovni CMS, případně počátečním nastavením). Optimalizace je o nápadech, zkušenostech, přemýšlení, samozřejmě o analýzách, hledání, kontaktech a pečlivosti.

Moje doporučení

Na školení (setkání) si určitě zajeďte, nevynechejte však posezení "SEO po škole". Vyplatilo se, především kvůli myšlenkám, nápadům a poznání nových sympatických lidí.

Jo, abych nezapomněl ... vemte si svačinu, hlavně na pátek, bude se Vám hodit.

Účastníci zájezdu, pardon školení

Nestihl jsem poznat všechny, ani odchytit jejich kontakty, škoda. Pokud do seznamu chcete doplnit, není problém, zašlete mi na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript email na sebe + kratké info + odkaz.

Pokud se na nějaké akci v budoucnu potkáme, určitě s Vámi rád prohodím pár slov.

O školení již napsali

Poznámka v kontextu událostí

aneb srovnávací tabulka SEO školení od Josefa Řezníčka (o tom snad, ale článek někdy jindy).

Je fajn, že Vás Marek veme v Praze v ceně školení na oběd. Osobně bych, ale na školení jel i jenom se svačinou a klidně do lesa kolem Bílého Potoka.

 

Petr Jiránek

Petr Jiránek

Pracuji ve vlastní firmě WebPrezent, kde vytváříme úspěšné weby.

Práce je pro mě zábavou. Chci mít rozhled. Chci vědět o každém oboru, který se dotýká tvorby webu, co nejvíce je to možné. Hlavní pracovní náplň je řízení projektů, SEO a PPC. Fascinuje mne použitelnost a zvyšování konverzního poměru.

Mám krásnou rodinu. Fantastickou dcerku Rózu. Hodnou přítelkyni Werču. Zlobivého psa Surku. A jsem šťastný (pardon, na nich závislý).

Komentáře   

 
0 # moc pěkná recenzeMartin Matějka 2013-04-30 08:53
sice jsem na Markových školeních byl už před hezkými pár lety, ale co slýchám od lidí, které tam s oblibou posílám, pějí ódy, podobně jako Petr v tomhle článku.

Setkání o SEO po škole je super posezení, a docela mě mrzí, že jsem tentokrát nemohl. Často tam právě s Lukášem Pítrou zavítáme posedět na pivo :)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Odp.: moc pěkná recenzePetr Jiránek 2013-04-30 13:05
Martine, díky, pochvala potěší. Doufám, že si s tebou a Lukášem někde to pivko dám ;-)

Na LIM jedeš?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # ZajimávéAleš Kubica 2013-10-31 07:45
Díky za článek.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit
Letem Bleskem:
  • 25 Červenec 2014
    ShopCamp 2014

    Konference, kterou si určitě nechci nechat ujít. Konat se bude zřejmě v sobotu 18. října 2014, v Praze.

    Pořádá ji NetDevelo a Shoptet. NetDevelo zastupuje tvůrce e-shopů na míru, Shoptet poskytuje pronajímaná řešení, takže si firmy nekonkurují, ale naopak se hezky doplňují.

    Přečtěte si článek od Petra Svobody z NetDevela (firma vyvýjející e-shopovou platformu ShopSys) nebo sledujte Twitter či Facebook.

  • 18 Květen 2014
    Google Kalendář do Thunderbirdu

    Používáte Thunderbird a zároveň Google Kalendář? Nechcete Google Kalendář propojit do Lightingu a přitom mít Google Kalendář stále po ruce v Thundebirdu? Zkuste jednoduché rozšíření ThunderCal, které neumí nic jiného než otevřít GK v prostředí TB. Jednoduché, prosté a efektivní.

  • 16 Květen 2014
    Dneska jsem si zapřeháněl,

    tři články v jeden den? Jde to:

    Dobrá, dobrá... skoro všechno jsou resty. Psát souhrn roku 2013 v květnu 2014 úplně košér není, přiznávám. Polepším se.

  • 13 Květen 2014
    Třetí ročník NeKonference okolo

    zbožových vyhledáváčů pořádá jako již tradičně Besteto.

    Proběhne 3. června 2014.

    Tak neváhejte a zaregistrujte se. Tahle konference je totiž opravdu jiná, neformální, příjemná a přátelská.

    Účast přislíbili přímo z Heuréky a ze Zboží, takže program bude nabitý.

  • 13 Květen 2014
    Registrace na SEO Restart 2014 spuštěny

    SEO Restart 2014... 3, 2, 1... Registrace START nebo STOP?

    Loni jsem na SEO Restartu byl. Bylo to super, bylo to fajn. Nejvíce mi utkvěla v paměti přednáška Martina Matějky a praktických příkladů ze života SmallCars.

    Letost je SEO Restart podstatně dražší, škoda.

    Program? Nu, nevím. Nenadchl. Tím netvrdím, že je něco špatně, pouze tvrdím, že nenadchl mě.

    Nedopátral jsem se, kdo všechno na akci bude, což je škoda. Zřejmě by mě to přesvědčilo ke koupi lístku. Někdy je "pokec" s účastníky mnohem užitečnější než samotné přednášky :).

    Akce se koná 16. 06. 2014.

    Pokud Vás program nadchl, tak neváhejte a běžte. Možná se tam potkáme.

  • 13 Květen 2014
    Heuréka zdražuje

    Od čtvrtka, 15. května, bude spuštěn nový ceník od Heuréky. Velmi hezky včetně příkladů o tom píše pan Mergado z Besteta.

    Pečlivě hlídejte především levné zboží, kde se může snadno stát, že tento sortiment bude ze dne na den ztrátový.

  • 02 Květen 2014
    Už se můžete registrovat na

    brněnský BARCAMP. Byl jsem na plzeňském a bylo to super.

    Brno zvažuju, je to opět slušná dálava, přijde mi, že ve východočeském kraji je v tomto směru slušně mrtvo.

    Takže pokud se někdo chystáte do Brna 31. 05. 2014 na Barcamp a jste z okolí Hradce Králové, písněte mi na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript . Dáme cestu spolu. Díky.

    Samozřejmě by to tam chtělo přespat kvůli afterparty :-). Noční Brno vůbec neznám. A chtěl bych si rozšířit obzory.

  • 01 Květen 2014
    Mergado umí import do Skliku

    Mergado (pokud neznáte, tak se s tímto sympatickým parťákem seznamte) od Besteta umí import do Skliku. Zatím sice v beta verzi, ale určitě stojí za to vyzkoušet.

  • 30 Duben 2014
    Napsal jsem...

    ...článek, po takové době.

    Je to hlavně o PPC, prakticky, s příklady, tipy a triky.

    Když se ti (jo, budem si tykat, do komentů taky rovnou tykej) nebude něco zdát, tak klidně komentuj a doplňuj.

  • 30 Duben 2014
    Tak jak je to vlastně s tou Poptávkou?

    Hezké dva články, tak trošku v protikladu.

    Petra se rozepsala o tom, Jak poptat PPC. Karel zvedl pomyslnou rukavici, a tak trošku ji oponuje, aneb Špatná poptávka neexistuje.



Profesionální prezentace na internetu > Tvorba www stránek | SEO optimalizace | Firemní identita | Správa webu